Gemeenteraadslid Amsterdam
Werner Toonk
Werner Toonk
Zie ook deze 8 items over Horeca

maandag 21 januari 2008

Vrij uitgaan
Ik ben een groot voorstander van vrije sluitingstijden. Wat mij betreft bepaalt de horeca zelf hoe laat ze hun deuren sluiten. Zeker in Amsterdam. Bekrompen en te gek voor woorden dat onze Burgemeester bepaalt hoe laat een discotheek, nachtzaak of avondzaak in Amsterdam moet sluiten, terwijl in een provinciestadje elders in het land of net over de grens de uitbaters het wel zelf mogen weten. Dat past niet bij de hoofdstad van Nederland.

Waar ik me dan ook helemaal niet in kan vinden is het initiatief van een paar dames om de Tweede Kamer op te roepen om alle horeca om uiterlijk 02.00 uur te laten sluiten. Een ieder die geen behoefte heeft aan langer uitgaan, mag wat mij betreft om die tijd naar huis. Maar laat de ander s.v.p. lekker z'n gang gaan.

Op www.vrij-uitgaan.nl is een tegenactie gestart. Ik heb er net getekend en hoop dat hier een flink aantal handtekeningen bijkomen.

Reacties:

22 jan 2008 12:52
Mart
Mja moeilijk.

Daar ik in de Kinkerstraat woon, een straat waar om 4 uur 's nachts mafkezen luid schreeuwend door de straat hotsen teken ik de petitie niet, alhoewel ik het er in principe mee eens ben. Ik teken vroegopstap daarom ook niet.

Dat de goeden niet onder de slechten moeten lijden geldt ook als ik probeer te slapen. Ik moet namelijk wel werken in het weekend.

Over de eerste alinea in jouw blog: Eerst de problemen oplossen, dan pas versoepelen.

22 jan 2008 13:02
Sjors Pals
Als je last heb van schreeuwende mensen moet je lekker op het platte land gaan wonen Mart.

22 jan 2008 14:52
Jeroen
@Sjors
Je kunt ook zeggen dat iemand die wil schreeuwen op het platteland moet gaan wonen want dan heeft niemand er last van. Net zo een kort door de bocht opmerking...
Je behoort je te gedragen, waar je ook woont.

22 jan 2008 16:12
Mart
@Sjors: Ik ben me er van bewust dat je in de grote stad altijd meer kabaal zal hebben dan op bijvoorbeeld, zoals jij al aangaf, het platteland. Dat weet ik, en daar leef ik mee. Het is ook absoluut geen breekpunt om niet in de grote stad te wonen.
Echter, ik begrijp niet hoe iemand GEEN last kan hebben van schreeuwende mensen om 3 uur 's nachts. Het is toch te asociaal voor woorden dat mensen dat in hun hoofd halen. Tuig is het. Vuil uit de greppel. De kanker van de maatschappij.

Dit is ook de reden dat ik horecapubliek, waarvan een deel helaas niet in staat is op een fatsoenlijke manier weekend te vieren, geen vrijbrief wil geven om nog een flink aantal uur langer door te beesten. Wanneer het gaat tussen de rechten van herrieschoppers om tot 5 uur 's nachts door te zuipen en die van mij om een niet doorbroken nachtrust te hebben dan is de keuze snel gemaakt dacht ik zo. Dat weerhoudt me ook om de petitie te ondertekenen.

Kortom, jouw post raakt kant nog wal. Een kansloze oneliner is het. Leuk voor de minder intellectuelen misschien, de rest prikt er wel doorheen.

22 jan 2008 16:56
Erik
Ik ben ook voorstander van vrije sluitingstijden. Niet teveel regelgeving. Je zou het altijd nog terug kunnen draaien als het eventueel
excessen oplevert.

En wat die schreeuwende mensen in de straat betreft: of ze om 3 uur 's nachts staan te schreeuwen of om 5 uur 's nachts, dat maakt toch niet zoveel uit?



22 jan 2008 17:02
Mart
Wel als het om 3 uur, 4 uur en 5 uur gebeurt.

23 jan 2008 00:13
sjors pals
Mart het was maar een grap, natuurlijk moeten overlast veroorzakers aangepakt worden.

23 jan 2008 00:46
Mart
Heh, dan sta ik mooi voor lul met mijn post, of niet? :D

23 jan 2008 00:58
sjors pals
valt mee Mart, ik was beetje humeurig, daarnaast lul ik als nachtmens makkelijk. Bovendien wordt ik niet wakker van me wekker, laat staan van brallende jeugd ;)

23 jan 2008 08:34
Erik
Overlastgevers moeten aangepakt worden, maar dat heeft volgens mij niet zo gek veel te maken met de ruimere openingstijden.

1 feb 2008 00:22
chiel
helemaal mee eens. Vroeger dicht betekent dat alleen maar dat iedereen eerder gaan indrinken en dat ze met zijn alleen om 2 uur op straat staan. en dan? Geen oplossing dus. Net zoiets als de grachten maar gaan dempen omdat er wel eens iemand in kan gaan vallen. Van die phantoom oplossingen. en het erge is dat je er steeds meer aan gewend raakt. Voor je het weet.. etc etc
www.chiellerie.nl
1 feb 2008 02:17
Mart
Liever om 2 uur dan om 3 uur, 4 uur en 5 uur.

4 feb 2008 12:40
sjors pals
Tjah er zijn ook mensen die s'nachts tot 1 a 2 uur moeten werken, het is dan toch wel leuk als je na je werk een drankje kan doen.

4 feb 2008 14:37
Mart
En daarom heb ik altijd een biertje koud staan.

18 jun 2008 09:54
Piet
waar gaat dit echt over?

Waar is het onderwerp gebleven, en alles wordt hier gegeneraliseerd

Deze discussie is gesloten. Het is niet meer mogelijk om te reageren.



Andere items over Horeca:

24 nov 2008Rookverbod leidt tot overlast. Tent voor zaak kan dat tegen gaan.
26 okt 2008Nu roken binnen verboden is, lijtk het verstandig om buiten verwarming toe te staan in de winter
01 jul 2008Rookvrij per vandaag
13 jun 2008Er staat nog genoeg leeg, u kunt zo beginnen
09 apr 2008Dichtgetimmerde panden horen hier niet
03 mrt 2008Bicken rookvrij
22 jan 2008Nu directe controle bij geluidsoverlast van horeca in het weekend
20 okt 2007In Ierland is het rookvrij


Vorige: Voorrang voor een gezonde stad: het vervolg
Volgende: Last van geluidsoverlast van horeca in Amsterdam Oud-West?

Terug naar overzicht...


Laatste twitters:
Wel alle tijd nu om te genieten van bouw vd westrandweg. Dat lijkt vlot te gaan nu.
1 file in NL en ik weet precies waar. #sommigedingenwiljenietweten
Mooie gesprekken vanmiddag en vanavond binnen @vvdamsterdam met o.a. @robertflos, @marjaruigrok, @mrpiek, @danielvanderree, @brianbenjamin